Obchodní ppolečnosti Ing.Vít KOUBA - Zámečnictví KARECO
se sídlem : Bryksova 763/46, 198 00 Praha 9 - Černý Most
s místem podnikání (provozovnou) : V Olšinách 709/45, 100 00 Praha 10 - Strašnice
IČO : 72750235 , DIČ : CZ7210252555
podnikající na základě ŽL vydaného Živnostenským odborem Úřadu městské části Praha 14 pod č.j. ŽO/06/003075/JV
ev.č.:350402-18757
pro prodej zboží nabízeného na www.kareco.cz a www.cisa.cz podrobný
popis zboží maleznete na těchto stránkých
Níže uvedené obchodní podmínky včetně reklamačního řádu, který je jejich nedílnou součástí, platí pro nákup v internetovém obchodě www.kareco.cz a www.cisa.cz. Obchodní podmínky vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího (dodavatele) a kupujícího (zákazníka). Prodávajícím je provozovatel internetového obchodu firma Ing.Vít KOUBA - Zámečnictví KARECO se sídlem Bryksova 763/46, 100 00 Praha 10 - Černý Most podnikající na základě ŽL vydaného Živnostenským odborem Úřadu městské části Praha 14 pod č.j. ŽO/06/003075/JV ev.č.:350402-18757 , kontaktní informace naleznete v sekci „Kontakty“, která je součástí těchto obchodních podmínek.
Tyto obchodní podmínky upravují rozdílně práva a povinnosti pro kupující, kteří vystupují ve vztazích s prodávajícím jako kupující spotřebitelé (dále jen „spotřebitel“), a kupující podnikatele (dále jen „podnikatel“). Právní vztahy mezi prodávajícím a spotřebitelem se řídí níže uvedenými obchodními podmínkami a dále v rozsahu těmito podmínkami neupravenými zákonem č. 40/1964 Sb., občanským zákoníkem (dále jen „o.z.“), zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a dále předpisy upravujícími vztahy mezi prodávajícím a kupujícím nepodnikatelem.
Právní vztahy mezi prodávajícím a podnikatelem se řídí níže uvedenými obchodními podmínkami a dále v rozsahu těmito podmínkami neupravenými zákonem č. 513/1991 Sb. (dále jen „obchodní zákonník“) a dále příslušnými právními předpisy upravujícími vztahy mezi prodávajícím a kupujícím podnikatelem. Prodávající se zavazuje informovat řádně kupujícího o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku. Je-li to potřebné s ohledem na povahu výrobku, zajišťuje prodávající potřebné informace v písemném srozumitelném návodu přiloženém k výrobku. Dodávané zboží zůstává až do úplného zaplacení kupní ceny ve vlastnictví prodávajícího, a to ve smyslu platných platných ustanovení § 443 - 446 obch. z., resp. § 601 o.z.
Spotřebitelská smlouva - smlouva kupní, o dílo, případně jiné smlouvy dle občanského zákoníku, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel, resp. prodávající.
Prodávající / dodavatel - osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Jedná se o podnikatele, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
Spotřebitel (kupující) - osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.
Kupující, který není spotřebitel - podnikatel, který nakupuje výrobky či užívá služby za účelem svého podnikání s těmito výrobky nebo službami. Tento kupující se řídí obchodními podmínkami v rozsahu, který se ho týká, a obchodním zákoníkem.
Uzavření kupní smlouvy - objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího). Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny kupní smlouvou a obchodními podmínkami, které jsou nedílnou součástí této smlouvy.
Podáním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. Přijetí zboží kupujícím od prodávajícího, jakož i závazná objednávka potvrzená prodávajícím, platí jako uznání a uzavření kupní smlouvy dle těchto smluvních obchodních podmínek a kupující souhlasí s obchodními podmínkami ve znění k okamžiku odeslání závazné objednávky a je jimi vázán okamžikem uzavření kupní smlouvy.
Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces srozumitelně popsán, další informace kupující získá v sekci „Jak nakupovat“. Kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Tyto obchodní podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách internetového obchodu www.kareco.cz a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím.
Podáním objednávky dává kupující prodávajícímu souhlas ke shromažďování, zpracování a archivaci údajů o kupujícím a jeho nákupech, a to až do doby odvolání tohoto souhlasu. Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, subjekt údajů má právo k jejich přístupu a právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům. Prodávající se zavazuje k ochraně uvedených osobních dat poskytnutých mu kupujícím. Uvedené údaje budou sloužit pouze pro potřebu prodejce a bude s nimi nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Kupující souhlasí s tím, aby prodávající tyto údaje zpracovával pro své marketingové a obchodní účely a za tímto účelem je zpřístupnil i třetím subjektům spolupracujícím s prodávajícím na zajištění marketingových akcí, toto vše při respektování platných předpisů, zejména zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. V případě ukončení obchodování mezi prodávajícím a kupujícím (ukončení registrace), popř. na žádost kupujícího, a to výslovným prohlášením učiněným písemnou formou a zaslaným prodávajícímu, budou tato data z archivu dodavatele odstraněna (vymazána).
CENA "A" - cena pro koncové zákazníky na naší prodejně (v tomto shopu není uváděna) CENA "B" – cena pro objednávky přijaté přes e-shop pro koncové spotřebitele Individuální ceny – pro některé nestandardní druhy zboží nebo u většího jednorázového odběru stanovuje obchodník individuální cenu platnou pouze pro tento obchod a na tyto ceny se pak nevztahují žádné další promoakce.
Jako cena při uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím platí cena uvedená v ceníku v okamžiku podání závazné objednávky kupujícího. V případě, že není cena zboží známa v době uzavření kupní smlouvy, bude stanovena dohodou stran později, kdy v tomto případě má-li být realizován předmět prodeje, má spotřebitel povinnost do 2 dnů od prokazatelného sdělení kupní ceny prodávajícím sdělit, zda sdělenou kupní cenu akceptuje či nikoliv, čímž není nijak dotčeno v čl. 7 uvedené právo kupujícího - spotřebitele odstoupit od smlouvy.
Objednávat je možno následujícími způsoby:
Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu v objednávce nezbytné údaje potřebné k úspěšnému splnění objednávky, tj.:
Objednávka kupujícího je závazná pro obě strany okamžikem jejího potvrzení prodávajícím. V případě změny objednávky je takto změněná objednávka závazná pro obě strany okamžikem potvrzení změny objednávky prodávajícím. Prodávající není povinen akceptovat změnu objednávky v okamžiku, kdy již předal zboží dle původní objednávky přepravci, či již zboží upravil na přání zákazníka. V případě úplného zrušení objednávky kupujícím již potvrzené prodávajícím, a to i po výše zmíněné důvodné neakceptaci změny závazné objednávky ze strany prodávajícího, může prodávající po kupujícím podnikateli požadovat smluvní pokutu (storno poplatek) ve výši 10% z ceny zboží. Úhradou smluvní pokuty není dotčen nárok prodávajícího na náhradu případně vzniklé škody. Prodávající může odstoupit od smlouvy v případě, že objednané plnění se stane nemožným, neboť objednané zboží se již nevyrábí, nebo se nedodává na trh dostupný prodávajícímu, nebo je dlouhodobě nedostupné vinou nikoliv na straně prodávajícího. Týká-li se výše uvedená nemožnost plnění pouze části objednaného plnění, může prodávající zrušit pouze tu část objednávky. Prodávající může zrušit objednávku a odstoupit od smlouvy, dojde-li k výrazné změně kupní ceny, za kterou kupující od dodavatelů zboží získává, kdy tato změna nebyla prodávajícímu známa v době potvrzení objednávky. Prodávající je povinen před odstoupením od smlouvy o změně ceny informovat neprodleně kupujícího, a pokusit se o dohodu, kdy v případě, že s kupujícím nedojde k dohodě o nové ceně, je oprávněn prodávající odstoupit.
Osobní odběr: u zboží, které má prodávající k dispozici na skladě, je zboží k dodání
na prodejnách prodávajícího do druhého dne po potvrzení objednávky prodávajícím, případně je termín dodání
stanoven na základě dohody mezi prodávajícím a kupujícím. Pokud není možné zboží dle objednávky kupujícího
dodat do druhého dne, sdělí toto prodávající kupujícímu do druhého pracovního dne po obdržení objednávky
spolu s termínem dodání. Náklady na osobní odběr zboží a jeho platbu v hotovosti jsou nulové.
Zasílání přepravní službou - ČR: Zboží je možno kupujícímu zaslat přepravní službou GLS,
TOPTRANS nebo vlastním rozvozem po Praze. Přepravce garantuje doručení zásilky kamkoliv do ČR do 24 až
48 hodin. Cena přepravy není součástí kupní ceny a řídí se dle ceníku aktuálního v den objednávky,
uvedeného v sekci „Poštovné“, eventuelně "Dopravné trezory" , která tvoří nedílnou součást těchto obchodních
podmínek.
Kupující podnikatel je povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky
(počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem, poškození krabice) podle přiloženého přepravního listu.
Spotřebiteli je tento postup doporučen s ohledem na předcházení případným problémům spojených s pozdější
reklamací stavu dodávky. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní
smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce
převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.
Neúplnou nebo poškozenou zásilku doporučujeme neprodleně oznámit e-mailem na adresu obchod@kareco.cz,
sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat faxem, e-mailem, nebo poštou
prodávajícímu. V případě odmítnutí převzetí zboží zaslaného prostřednictvím přepravce na základě platné
objednávky potvrzené prodávajícím z jiných než zákonných důvodů je prodávající oprávněn po kupujícím požadovat
náhradu škody, která bude prodávajícímu způsobena.
Podnikatel je povinen prohlédnout zboží podle možnosti co nejdříve po převzetí zboží, nejdéle však do
24 hodin od převzetí s výjimkou případů, kdy zboží bylo předvedeno na prodejně a případné poškození zboží
uplatnit u prodávajícího do 24 hod. od převzetí zboží. Spotřebiteli je tento postup doporučen s ohledem
na předcházení případným problémům spojených s pozdější reklamací stavu dodávky. Prodávající odpovídá
spotřebiteli za to, že zboží je v okamžiku převzetí ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad,
a to ve smyslu § 616 o.z. Při rozporu dodaného zboží s kupní smlouvou má kupující nároky vůči prodávajícímu
ve smyslu § 616 o.z. – viz reklamační řád.
Zaslání zboží do zahraničí : Do zahraničí zasíláme zboží přepravní službou GLS pouze
do zemí vyjmenovaných ve volbách přepravy a to výhradně po předchozí platbě přes platební bránu. Do zahraničí
není možné zasílet zboží na dobírku, či s platbou bankovním převodem.
Spotřebitel
Při uzavření kupní smlouvy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tj. e-shopu (jiné podoby
objednávky prostředky komunikace naše firma neakceptuje), má kupující spotřebitel právo odstoupit
od kupní smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží, kdy v této lhůtě musí kupující spotřebitel
doručit prodávajícímu úkon, se kterým současná platná právní úprava spojuje projev vůle směřující k odstoupení
od smlouvy. Spotřebitel může toto své právo na odstoupení od smlouvy realizovat tím, že buď doručí zboží
osobně na prodejnu prodávajícího spolu s projevem vůle od smlouvy odstoupit, nebo na vlastní náklady zašle
zboží prodávajícímu na jeho adresu prostřednictvím některého z přepravců spolu s písemným projevem vůle
od smlouvy odstoupit. Při odstoupení od kupní smlouvy kupujícím spotřebitelem ve lhůtě 14 dnů ve smyslu
§ 53 odst. 7 o.z. má kupující právo odstoupit bez jakékoliv sankce. Zboží musí být při využití práva na
odstoupení od smlouvy vráceno nepoškozeno, pokud možno v původním obalu bez známek užívání včetně veškerého
příslušenství, záručních listů a návodů. Při splnění všech výše uvedených podmínek pro vrácení zboží,
Vám peníze za zboží zašleme převodem na Váš účet, a to nejpozději do 15 dnů od odstoupení od smlouvy.
Spotřebitel nemá právo na náhradu nákladů na vrácení zboží prodávajícímu. V případě poškození zboží v
době jeho držení kupujícím spotřebitelem, či bude-li zboží nekompletní, bude po spotřebiteli nárokováno
bezdůvodné obohacení ve smyslu § 457 Obč.Z., které vzniklo spotřebiteli, tj. vyhrazujeme si právo uplatnit
odpovídající kompenzaci za snížení hodnoty vracené věci. Tím není dotčen nárok spotřebitele na odstoupení
od smlouvy bez jakékoli sankce. Odstoupení od smlouvy z důvodu nekompletnosti zboží dodaného přepravcem
řeší reklamační řád. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o koupi zboží, jehož cena závisí na výchylkách
finančního trhu, při koupi zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího spotřebitele (vyfrézované
klíče, náklady na sjednocení vložek a podobně - taková položka je v eshopu vždy označena a zákazník je
na ni upozorněn jak v košíku, tak v potvrzení objednávky), jakož i při koupi zboží, které podléhá
rychlé zkáze, opotřebení a zastarání.
Podnikatel
Prodlení prodávajícího s dodáním zboží se považuje za nepodstatné porušení smlouvy vyjma ustanovení §
345 odst.2 obch.zák. V případě, že prodávající nedodá zboží ani v novém termínu dohodnutém s podnikatelem,
je podnikatel oprávněn od smlouvy odstoupit, kdy toto odstoupení musí být písemné a musí být doručeno
prodávajícímu. Podnikatel není oprávněn odstoupit od smlouvy v důsledku prodlení prodávajícího, pokud
mu byla doručena zpráva o tom, že plnění dle kupní smlouvy již bylo odesláno na adresu kupujícího. Pokud
je zboží dodáváno v obalu, který je podnikatelem zničen a zboží po vrácení z důvodu odstoupení nelze již
prodat jako nové, má prodávající nárok na náhradu znehodnocení zboží, kdy výše znehodnocení je určena
jako rozdíl mezi kupní cenou, za které bylo zboží prodáno, a kupní cenou, za které je možno zboží prodat
jako použité. Při nákupu na IČO nemá zákazník zákonné právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodů
do 14-ti dnů. Mořnost vrácení zboží posuzujeme individuelně, vždy preferujeme výměnu za jiné zboží.
Pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů vzniklých z kupní smlouvy je kompetentní Česká obchodní inspekce, www.coi.cz (Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2).
Pokud nedojde k mimosoudnímu vyřešení sporu, bude případné spory řešit Obvodní soud pro Prahu 9.
kontaktní informace naleznete v sekci „Kontakty“, která je součástí těchto obchodních podmínek.
Tento reklamační řád platí na všech provozovnách společnosti.
Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen “reklamace“) musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti tímto reklamační řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky. Prodávající seznámí kupujícího s tímto reklamačním řádem vhodným způsobem a na žádost kupujícího mu jej předá v textové podobě. Tento reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění ke dni 1. 1. 2014.
Kupující má právo uplatnit osobně reklamaci u prodávajícího, v kterékoliv jeho vlastní provozovně, v níž
je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží. Prodávající zabezpečuje přítomnost
pracovníka pověřeného přijímat reklamace po celou provozní dobu.
Třetí osoby určené k reklamaci nabízejí obvykle výhodné podmínky a vlastní řešení reklamace formou svozu
zboží od zákazníka a zpětné zaslání po vyřešení reklamace. Hlášení těchto reklamací se provádí přímo třetí
osobě a to buď elektronickou formou, nebo přes zákaznickou linku. Přesný postup a informace jsou vždy
generovány na výše uvedeném potvrzení prodávajícího, na webových stránkách prodávajícího, nebo tyto podmínky
lze vyžádat telefonicky, nebo elektronicky na provozovně prodávajícího. V případě dodání zboží přepravní
službou, nebo prostřednictvím třetí osoby, se uplatňuje reklamace buď výše uvedeným způsobem, nebo na
dálku prostřednictvím webového rozhraní prodejce. Reklamované zboží lze následně zaslat na centrálu prostřednictvím
výdejních míst a to na centrálu společnosti.
Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to
buď předložením prodejního dokladu, potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění záručního
listu, vygenerováním čísla případu přes webové rozhraní prodejce, popř. jiným věrohodným způsobem. Kupující
není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta
přiměřená sleva z kupní ceny.
Pokud by uplatnění práva z vad mělo spotřebiteli činit značné obtíže, zejména proto, že věc není možné
dopravit do místa uplatnění reklamace běžným způsobem či se jedná o zboží, které je zamontované či součástí
nemovitosti, posoudí prodávající vadu po dohodě s kupujícím buď na místě, nebo jiným způsobem. Kupující
je v takovém případě povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost.
Kupující může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. U použitého zboží
lze lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění zkrátit na 12 měsíců, takové zkrácení lhůty vyznačí prodávající
v potvrzení o povinnostech z vadného plnění nebo na prodejním dokladu. Po uplynutí lhůty nelze právo z
vad u prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak nebo prodávající či výrobce poskytne
zvláštní záruku za jakost nad rámec jeho zákonných povinností.
Kupující svá práva z vadného plnění uplatní bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada.
Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví. Uplatní-li
kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu,
po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat.
Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění
práv z vadného plnění. Lhůta skončí 24 měsíců od převzetí po koupi reklamovaného zboží.
Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti
výrobku, jeho údržbu a správnost a intenzitu užívání nebo dohodu mezi kupujícím a prodávajícím.
Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:
-je-li vada je na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,
-jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží při převzetí
kupujícím,
-vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci (např.
uplynutím životnosti),
-je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího
či mechanickým poškozením,
-vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího.
Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace,
charakteristiku vytýkané vady, kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob jakým bude kupující
informován o jejím vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší
lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace
a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit. Kupující není oprávněn bez souhlasu
prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení
není možno vůbec nebo včas uskutečnit.
O vyřízení reklamace je každý zákazník bez vyjímky informován informačním systémem a to e-mailem, který
byl zadán reklamujícím zákazníkem. V případě nedoručení takovéhoto e-mailu, se považuje třicátý den reklamace
jako den ukončení reklamace. V případě osobního doručení reklamace je zákazník oprávněn reklamaci osobně
vyzvednout na pobočce, kde reklamaci uplatnil. V případě zaslání reklamace a uplatnění reklamace na dálku
je zákazník oprávněn, zvolit si termín a druh dopravy pro zaslání vyřízené reklamace a to e-mailem na
adresu: obchod@kareco.cz (v poli předmět vyplnit č. reklamace). Standardní formy přepravy jsou hrazeny
společností Ing.Vít KOUBA - KARECO.
Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději
vyřízena, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat
na účet kupujícího. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou
dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.
Prodávající prohlašuje, že zboží předává kupujícímu v souladu s ustanovením § 2161 občanského zákoníku,
tedy:
zboží má vlastnosti, které si kupující s prodávajícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti,
které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě
reklamy jimi prováděné,
zboží se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle
používá,
zboží je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
V případě, že zboží při převzetí kupujícím neodpovídá výše uvedeným požadavkům, má kupující právo na dodání
nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti
věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat
vrácení kupní ceny v plné výši. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit
bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho
součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou
slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží
opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy
spotřebiteli působilo značné obtíže.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí,
pokud není dokázán opak
Odpovědnost prodávajícího za vady, které jsou podstatným nebo nepodstatným porušením smlouvy, se použije
na vady zboží vzniklé v době 24 měsíců od převzetí, a to pro vady, u kterých se neuplatní odpovědnost
za jakost při převzetí podle čl. 5. Vada je považována za podstatné porušení smlouvy v případě, kdy by
kupující smlouvu neuzavřel v případě, že by vadu při uzavírání smlouvy předvídal, v ostatních případech
se jedná o vadu, která není podstatným porušením smlouvy.
Je-li vada podstatným porušením smlouvy, má kupující dle své volby právo na dodání nové věci, opravu,
přiměřenou slevu nebo na odstoupení od smlouvy (s právem na vrácení kupní ceny v plné výši). Je-li vada
nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu.
Právo na dodání nové bezvadné věci, výměnu součásti, slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy má kupující
bez ohledu na charakter vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro
větší počet vad.
Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva.
Poskytl-li prodávající nad rámec svých zákonných povinností záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto
reklamačním řádem, pokud potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění (záruční list) nebo smlouva
nestanoví něco jiného.
Rozšířenou zárukou se rozumí prodloužení záruční doby, resp. záruční doba, jejíž běh začíná po uplynutí
zákonné záruční doby (tedy po uplynutí 24 měsíců od převzetí zboží zákazníkem) do uplynutí rozšířené záruční.
Rozšířená záruční doba končí po uplynutí doby uvedené na záručním nebo dodacím listě počítáno od data
nákupu prvního kupujícího.
Podmínky pro uplatnění vad zboží v době rozšířené záruky:
- prodávající je povinen vyřídit reklamaci vady do 90 dnů od převzetí reklamovaného zboží
- zákazník je povinen zboží k reklamaci v době rozšířené záruky dodat kompletní, nepoškozené, jinak takové
zboží nemusí být k reklamaci přijato
- reklamace v rámci rozšířené záruky může být vyřízena opravou, certifikovanou opravou, případně výměnou
za stejné, popřípadě kvalitativněji lepší zboží. Není-li oprava či výměna zboží možná, může prodávající
poskytnout zákazníkovi slevu z kupní ceny. Způsob vyřízení reklamace je zcela závislý na vůli dodavatele.
- po řádném vyřízení reklamace v době rozšířené záruky se záruční doba již neprodlužuje ani se neposkytuje
záruka nová
Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zboží od přepravce, které je zjevně poškozeno, nebo je poškozen značným způsobem přepravní obal, který vyvolává důvodnou domněnku, že zboží uvnitř je poškozeno. Pokud bude kupující chtít přesto zboží převzít, je pracovník kurýrní služby povinen s kupujícím sepsat protokol o poškození zásilky. Na jeho základě potom, v případě poškození obsahu balíku dopravce vyřídí reklamaci. V případě, že kupující po otevření balíku zjistí fyzické poškození zboží, které může být poškozeno působením dopravy, je třeba tuto skutečnost oznámit bez zbytečného odkladu společnosti Ing.Vít KOUBA., která bude kupujícího informovat o dalším postupu, a zároveň je třeba uplatnit reklamaci dle reklamačního řádu přepravce. Při dodání poškozeného zboží má kupující nárok na dodání nového zboží, neboť závazek trvá, nebo může odstoupit od smlouvy z důvodu, že nemá již oprávněný zájem na pozdějším dodání zboží, kdy toto je povinen sdělit prodávajícímu současně s oznámením o dodání poškozeného zboží.
A/ Cylindrické vložky, zadlabací zámky bezpečnostní kování
Při nákupu zboží, které si kupující zakovává do svých dveří sám sám, neodpovídá prodejce za jeho kompatibilitu
s dalšími komponentami ve dveřích instalovanými a s tím souvisejícím případným poškozením dodaného zboží,
či vznik jiné škody v případě, že došlo k porušení postupu při instalaci.
Záruka se nevztahuje na poškození způsobená:
mechanickým poškozením, neodbornou instalací nebo zanedbáním údržby,
používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají parametrům daných výrobcem či prodejcem
živly nebo jinou vyšší mocí
nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s návodem k použití
neodbornou instalací
B/ Trezory:
Záruční opravu trezorů provádí u stěnových trezorů a nábytkových trezorů nad 30 kg hmotnosti výrobce prostřednictvím
svého záručního technika na místě u zákazníka.
Záruka se nevtehuje zejména na
zlomené, či mechanicky poškozené klíče, mechanické poškození působením nadměrné síly, živly, nebo jinou
vyšší mocí, neodbornou montáží.
Délka a obsah záruky se může lišit. Souhrnná maximální délka záruky je vždy uvedena na prodejním dokladu.
Délka záruky se může lišit pro kupujícího spotřebitele a kupujícího podnikatele (rozdělení dle §149 a
§420 Zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) a to jak v obsahu, tak i v délce. Záruka je vždy platná
podle záručních podmínek výrobce.
Záruka nad 24 měsíců může mít výrobcem tzv. omezenou záruku, s ohledem na běžné opotřebení, spotřebování,
stárnutí a konstrukční možnosti materiálů nebo celých dílů. Detailní informace vždy uvádí výrobce v návodu
k použití, není-li to možné, pak na svých webových stránkách.
Záruka nad 24 měsíců může být výrobcem podmíněna včasnou registrací rozšíření záruky na uvedenou celkovou
dobu potvrzenou na dodacím listě nebo jiném prodejním dokladu nebo v potvrzení o záruce. Forma takové
registrace se může lišit podle výrobce a typu zařízení. Prodejce může poskytovat zdarma, případně kupující
si v některých případech může dokoupit tzv. „rozšíření záruky“ nebo „rozšíření záruční doby“. V těchto
případech je též nutná registrace této doplňkové služby a to také v daném termínu od prodeje zboží, uvedeném
výrobcem. V případě, že nebude dle záručních podmínek výrobce registrace včas kupujícím provedena, pozbývá
rozšíření záruky, rozšíření záruční doby, případně záruka delší než-li 24 měsíců od prodeje, svou platnost.
Není-li nějaká informace ohledně reklamací obsažená konkrétně, v obchodních podmínkách nebo v reklamačním řádu, zodpoví veškeré informace servisní oddělení na e-mailu: obchod@kareco.cz, případně telefonicky.
Platné obchodní podmínky jsou k dispozici na prodejnách prodávajícího a na jeho internetových stránkách a každý kupující je při koupi zboží na tyto upozorněn a s těmito má možnost se seznámit. Prodávající je oprávněn obchodní podmínky doplňovat či měnit v souvislosti se změnou platné právní úpravy s v souvislosti se změnou na trhu zboží, které prodávající nabízí. Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti 1.4.2018 a v plném rozsahu ruší dřívější obchodní podmínky.